tirsdag den 8. april 2014

På visit

Forleden dag tog jeg Camilla og hendes kamera med til en kop kaffe og en ostemad, hos min fars kusine Hanne Galst. Jeg har før skrevet om Hanne. Hun er en meget stor inspiration i mit arbejde og jeg har beundret hende lige så længe jeg kan huske. Især hele min barndom, når jeg sad hos min farmor og bladrede siderne igennem for at findes Hannes sager, når Alt om Håndarbejde udkom  hver måned.
Hanne kan lave ALT inden for håndarbejde. Hun har ALTID noget i hænderne og det bugner med fine farver, finurlige detaljer og skønne små væsner i hendes hjem, som jeg synes er noget af det mest inspirerende at komme i. Hun er en uudtømmelig inspirations kilde og jeg går altid derfra med hjertebanken. Camilla var så sød at tage billeder og jeg håber i vil nyde dem og kan fornemme stemningen.

7 kommentarer:

  1. Det ser godt nok hyggeligt ud Lie!
    Er det ikke hende der har strikket den cardigan som du gav Max da han var lille bitte?

    SvarSlet
  2. sikken et flot hjem hvor væggene og møbler passer sammen i farver så smukt :-)

    SvarSlet
  3. Smukt hjem. Ligner et sted man har det godt..

    SvarSlet
  4. Hvor er det smukke dukker din faster har lavet. Især al det med små på tøjet og de små tæpper.

    kh. Lis

    SvarSlet
  5. Dejligt at se "Troldesofie" og alle vennerne i deres rigtige hjem. Min mor strikkede en Troldesofie til mig, med rødt hår af optrævlingsgarn. Jeg husker godt opskrifterne fra Hanne Galst i bladene i årenes løb, og har altid beundret dem.

    SvarSlet
  6. Så hyggeligt at se Troldesofie igen. Min søster strikkede en til mig, og min blog er opkaldt efter den. Desværre har jeg ikke selve dukken endnu. Min havde også rødt krøllet hår. Er det Hanne Galst, der har designet den? Jeg ved, at mønsteret var i Alt for Damerne i 1957 eller 1958.

    SvarSlet